Thursday, July 5, 2007

MEDIA STATEMENT (KENYATAAN MEDIA) -DSAI

4 Julai 2007

Keputusan Mahkamah Tinggi hari ini untuk mengenepikan saman fitnah terhadap Dr. Mahathir Mohamed tanpa membenarkannya dibawa ke perbicaraan terbuka jelas sekali suatu ketidakadilan yang nyata terhadap dir saya, keluarga saya dan rakan-rakan saya. Keputusan ini juga menggambarkan kedudukan keadilan di Malaysia. Di dalam mencapai keputusannya, Pesuruhjaya Kehakiman Tengku Maimun Tuan Mat telah memilih untuk tidak mengendahkan hujah-hujah perundangan yang saya bentangkan kepada mahkamah untuk memberikan sebab mengapa Dr. Mahathir mesti menjawab saman saya kerana membuat kenyataan liar dan berniat jahat terhadap peribadi saya. Di atas sebab-sebab itu membuatkan saya terpaksa menyatakan keputusan ini langsung tiada nilai perundangan. Saya telah mengarahkan para peguam saya untuk memfailkan rayuan serta-merta.

ANWAR IBRAHIM


MEDIA STATEMENT

4 July 2007

The decision by the High Court today to strike out my defamation suit against Dr Mahathir Mohamed without hearing the case in open court is clearly a gross injustice to me and my family and friends. It is also a reflection of the state of justice in Malaysia. In coming to her decision, Judicial Commissioner Tengku Maimun Tuan Mat has chosen to ignore the overwhelming body of legal arguments that I have presented to the court as to why Dr Mahathir must answer my suit for making those scurrilous and malicious remarks about me. Under the circumstances, I am compelled to say that this decision is utterly devoid of any legal merit. I have instructed my lawyers to file for an appeal at once.

ANWAR IBRAHIM

No comments:

Online Medic

Medifocus.com,Inc.

Syndicated AdLinks

Summer Promotions

Hotel commpetitive rates

SEARCH BOX

Amazon.com

Amazon.com

Amazon.com